Barowa elegancja
Pokaz odbył się w przestrzeni Rubattino 56, która pozwoliła połączyć klimat nowoczesnego włoskiego baru z modową ekspresją. Koncepcja została zainspirowana ideą, że moda – podobnie jak bar – reprezentuje przestrzeń, w której każdy może wyrazić siebie. Moda pozwala na zabawę formą, kreatywne budowanie stylizacji poprzez kolejne warstwy i łączenie stylistyk (nawet pozornie do siebie niepasujących). Świetnie widać to na przykładzie outfitu spod znaku marki Maija – połączono tu długą klasyczną białą koszulę z krótką spódniczką, podkreślającą talię. Koszula nonszalancko wystaje spod spódnicy: następuje więc zderzenie oficjalnej estetyki biurowej z bardziej imprezową, barową stylistyką. Całość dopełniają uniwersalna czarna kurtka typu bomberka i wygodne kozaki na masywnej podeszwie.
Power dressing ze zmysłowym detalem
Na pokazie zaprezentowano również cieszącą się dużą popularnością markę Missguided, łączącą szyk i nieco zadziorny charakter. Wybrana przez nas stylizacja to idealna propozycja na oficjalne spotkanie, wyjście do teatru, a nawet rodzinną uroczystość. Nawiązuje do koncepcji power dressing, czyli takiego sposobu komponowania garderoby, który pozwala budować wizerunek ambitnej, charyzmatycznej profesjonalistki. Elegancko połyskujące spodnie z szerokimi nogawkami połączono z oversize’ową marynarką (przywodzącą na myśl element z męskiej szafy), ponadczasową białą koszulą i niewychodzącym z mody prostym, camelowym płaszczem. Oficjalny charakter stylizacji przełamała koronkowa bluzka, widoczna zza kołnierzyka koszuli. Ten detal sprawia, że całość staje się bardziej zmysłowa i drapieżna.
W stylu włoskiego glamour
W Mediolanie nie mogło zabraknąć również stylizacji spod znaku włoskiego glamour, będącego efektownym połączeniem klasyki i ekstrawagancji. Outfit marki Anwesta to spektakularne zestawienie koronkowego szala, bordowego, futrzanego płaszcza spiętego paskiem i nietuzinkowych dodatków, takich jak oversize’owe ciemne okulary czy ażurowe rękawiczki. Całość jest szalenie zmysłowa, elegancka i wyrazista. Jednocześnie stylizacja wydaje się nonszalancka: to prawdziwa sztuka, by przykuwać uwagę przy każdym kroku, a jednocześnie wyglądać tak, jakby garderoba była skomponowana bez żadnego wysiłku.
Corporate chic
Uwagę przykuwa również stylizacja zbudowana na bazie ubrań marki Shein Bae – stała się nowoczesną, nieco ekstrawagancką interpretacją stylu biznesowego. Wykroczyła daleko poza biurowy dress code – a to dzięki odważnie odsłoniętym ramionom, lekko okrytym jedynie futrzanym szalem. Dół outfitu prezentuje się natomiast bardziej klasycznie – widzimy szerokie, garniturowe spodnie połączone z przedłużoną marynarką, spiętą w talii szerokim paskiem. Komplet jest utrzymany w stonowanym odcieniu szarości. Całość fantastycznie wpisuje się w estetykę corporate chic, łącząc dobrze skrojone ubrania biznesowe z oryginalnymi akcentami. Dzięki temu formalny strój staje się reprezentantem bardziej nowoczesnej elegancji.
W rytmie miasta
W Mediolanie moda przenika każdy aspekt życia. Jest różnorodna i inkluzyjna. Widać ją na ulicach, wydaje się zrośnięta z tkanką miasta. To właśnie tu klasyka spotyka się z awangardą, a moda staje się manifestem osobowości. Właśnie dlatego tytuł pokazu to "The Urban Ritual": komponowanie stylizacji staje się modowym rytuałem, który pozwala wyrażać siebie, a jednocześnie… niesie radość. Na wybiegu zaprezentowano szereg stylizacji w typowo miejskim stylu, umiejętnie łączących autentyczność z nowoczesnymi trendami. Ważne role odgrywają w nich takie elementy garderoby jak ciepłe, futrzane okrycia wierzchnie, spodnie z szerokimi nogawkami czy przeskalowane okulary przeciwsłoneczne.
W imprezowym stylu
Oficjalne, miejskie i biurowe stylizacje to jednak nie wszystko! Na pokazie SHEIN znaleźliśmy również zjawiskową inspirację od marki Mausera na imprezowy outfit: szalenie kobiecy, a jednocześnie nowoczesny. Cekinowe, szerokie spodnie zestawiono z półprzezroczystym koronkowym body, tworzącym na skórze efekt zmysłowego tatuażu, oraz z futrzanym szalem. Również i w tym przypadku całość wieńczą dodatki: siatkowe rękawiczki i wyrazista biżuteria w gotyckim stylu. To idealna propozycja dla kobiet, które nie boją się ekstrawaganckich zestawów i chcą wyróżnić się z tłumu.
Nie tylko światowe wybiegi
Marka SHEIN kieruje swoją uwagę nie tylko w stronę światowych stolic i domów mody. Poszukuje również młodych talentów i daje szansę aspirującym projektantom, którzy do modowego świata wnoszą zupełnie świeże spojrzenie i w autorski sposób interpretują trendy. SHEIN X Challenge to inicjatywa w ramach programu SHEIN X Designer Incubator, który w 2024 roku obchodził swoją trzecią rocznicę. Konkurs przyciągnął ponad 4600 twórców i artystów z całego świata, wprowadzając na rynek ponad 41 000 autorskich kreacji! Jego celem jest umożliwienie wschodzącym projektantom budowania własnych, odnoszących sukcesy marek. Kto wie, może któregoś z nich również niebawem zobaczymy w Mediolanie?