Jedna rama, kilka zastosowań
Gravel, czyli rower szutrowy to najbardziej uniwersalny jednoślad na rynku. Co roku przybywa tych, którzy przesiadają się na niego z tradycyjnej szosówki czy rowerów MTB. Bo choć na asfalcie gravel będzie wolniejszy od kolarzówki, a w terenie ustąpi możliwościom rasowego "górala", to jest to idealne połączenie obu rowerowych światów. Gravel pozwala kolarzowi zjechać z szosy w głąb lasu i cieszyć się prawdziwą wolnością, co zapewnia jego wyjątkowa konstrukcja.
instagram.com/piotrjurczak.eu
Szerokie opony do jazdy w terenie
O wysokiej jakości jazdy gravelem decydują opony. Ten rodzaj rowerów najczęściej występuje z ok. 28-calowymi obręczami i oponami o szerokość od 32 do 38 mm. Oczekując jeszcze solidniejszych wrażeń z jazdy poza utartymi ścieżkami, warto jednak zainwestować w model, w którym można zamontować większe opony.
W rowerze RONDO Ruut mamy wszystko, czego potrzebują miłośnicy kolarstwa. Prześwit ramy jest duży, dzięki czemu możemy użyć opon o szerokości do 50 mm. Większe opony to mniejsze ciśnienie w kołach, a tym samym większa przyczepność i komfort jazdy nawet po najbardziej nierównym terenie.
instagram.com/piotrjurczak.eu
Skuteczne hamowanie na zjazdach
Dobry hamulec to podstawa bezpieczeństwa w każdym rowerze. Wybierając gravel, zwróćmy uwagę, aby był on wyposażony w hamulce tarczowe. Działają one szybciej, z większą siłą i pozwalają na zamontowanie szerszego ogumienia. Do wyboru mamy trzy warianty "tarczówek": mechaniczne, mechaniczno-hydrauliczne (hybrydowe) oraz hydrauliczne. Te ostatnie będą zdecydowanie najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem.
W rowerach RONDO, jak np. w modelu Ruut ST1, zastosowano hydrauliczne hamulce tarczowe flat mount marki SRAM Rival. Pracują bardzo płynnie i mają dużą siłę, dzięki czemu znakomicie nadają się do jazdy wyczynowej. W połączeniu ze 160-milimetrowymi tarczami gwarantują skuteczne hamowanie oraz brak przegrzewania się nawet na długich i stromych zjazdach.
szrubkowski.pl
Mocny chwyt i pewne kierowanie
Po czym poznać rower gravelowy? Po charakterystycznym "baranku". Ten rodzaj kierownicy najlepiej nadaje się do szybkiej jazdy, a przy tym zapewnia dobrą kontrolę w terenie. Modele RONDO Ruut posiadają wygodną i gwarantująca komfortową pozycję kierownicę typu flare, które rozszerza się w dolnym chwycie, dzięki czemu poprawia stabilność w trudniejszym terenie.
Wszystkie modele Rondo wyposażone są w karbonowy widelec Twin-Tip, który pozwala zmienić geometrię z wyścigowej (race) na terenową (endurace). Co ważne, aby to zrobić, nie potrzebujemy wizyty w serwisie ani zestawu specjalistycznych narzędzi. Autorska technologia RONDO umożliwia samodzielne dostosowanie roweru do charakterystyki naszej jazdy. I to w kilka minut.
szrubkowski.pl
Komfortowo w długiej trasie
Dobry rower szutrowy powinien mieć miejsce na zamontowanie dodatkowego osprzętu. Podczas długiej wyprawy przydadzą nam się m.in. błotniki oraz sakwa, w którą spakujemy odzież i jedzenie.
Modele Rondo posiadają dużo miejsca na montaż błotników, które chronią przed niespodziewanym deszczem. Mocowania bidonów wewnątrz trójkąta ramy zwiększają dostępną przestrzeń na sakwę, a liczne mocowania umożliwiają łatwy montaż każdego dostępnego na rynku rodzaju bagażnika i koszyka. Największą możliwość przy długich wyprawach daje nam model Bogan, które został stworzony z myślą o bikepackingu.
szrubkowski.pl