Wielka fabryka sprzętu technologicznego w Europie.
faktów o produkcji Made in Europe for Europe
5

Wielka fabryka sprzętu technologicznego w Europie.faktów o produkcji Made in Europe for Europe 5

01.

Krótsze łańcuchy dostaw i regionalizacja produkcji

Pandemia COVID-19 oraz sytuacja geopolityczna pokazują, jak ważne w dzisiejszym świecie jest utrzymanie łańcuchów dostaw. Ich przerwanie oznacza komplikacje z dostępem surowców i kluczowych podzespołów, co w najbardziej skrajnych przypadkach uniemożliwia realizację podstawowego celu, a więc dostarczenie zamówionego produktu końcowemu odbiorcy.

Dlatego też coraz więcej globalnych marek stawia na nearshoring. Co kryje się pod tym hasłem? To skracanie łańcuchów dostaw i przenoszenie produkcji bliżej docelowego rynku zbytu. Wiele firm otwiera swoje fabryki w Europie. Tak zrobił jeden z największych producentów sprzętu elektronicznego na świecie – Lenovo. Marka w 2022 r. uruchomiła swój pierwszy wewnętrzny zakład produkcyjny w tej części świata.

/ fot. materiały partnera
02.

1000 serwerów i 4000 stacji PC każdego dnia

Europejska fabryka Lenovo powstała w mieście Ullo niedaleko Budapesztu. W zakładzie na Węgrzech produkcja koncentruje się na budowie infrastruktury serwerowej, systemów pamięci masowej oraz wysokiej klasy stacji roboczych. Fabryka zatrudnia już ponad 1000 pełnoetatowych pracowników na różnych stanowiskach inżynierskich, kierowniczych i operacyjnych.

Liczący blisko 50 tys. m kw. zespół dwóch budynków jest jednym z największych tego typu zakładów Lenovo na świecie. Codziennie linię produkcyjną może opuszczać ponad 1000 serwerów i 4000 stacji roboczych. Obecnie produkcja obejmuje ponad 90 proc. produktów typu Data Center oraz 50 proc. desktopów serii Think i ThinkStation sprzedawanych w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Fabryka dostarczyła już 1,5 mln stacji roboczych i serwerów do ponad 2,5 tys. klientów w 70 krajach.

/ fot. materiały partnera
03.

Energia ze słońca napędza produkcję Lenovo

Zakład na Węgrzech powstał z myślą o zrównoważonym rozwoju. Instalacja nowych paneli fotowoltaicznych zwiększyła produkowaną moc do 3 MW. Mówiąc bardziej obrazowo, wystarcza to do zasilenia auta elektrycznego na trasie z Londynu do Sydney (17380 km). Instalację tworzy ponad 5,7 tys. paneli, co stanowi część globalnego planu redukcji emisji gazów cieplarnianych Lenovo Scope 2. Obecnie ośrodki Lenovo produkują już 17 MW energii, a firma analizuje możliwości budowy kolejnych instalacji solarnych w Brazylii, Meksyku i Chinach.

Co ważne, rozwiązania Lenovo zostały zaprojektowane z myślą o wspieraniu zrównoważonego rozwoju także wśród klientów. Technologia bezpośredniego chłodzenia cieczą Lenovo Neptune zapewnia 95-proc. skuteczność odprowadzania ciepła i obniża zużycie energii nawet o 40 proc.

/ fot. materiały partnera
04.

Ekologiczny sprzęt i gospodarka obiegu zamkniętego

W uruchomionym przed rokiem w Budapeszcie Globalnym Centrum Innowacji Lenovo, specjalizującym się w HPC (wysokowydajnym przetwarzaniu, ang. High Performance Computing) oraz AI, znajduje się pierwsze europejskie centrum testowe i demonstracyjne zrównoważonego chłodzenia cieczą. Klienci mogą tam doświadczyć wydajności procesu, zanim kupią dany sprzęt.

Na Węgrzech znajduje się też europejski oddział Lenovo Value Recovery Service, w którym sprzęt marki jest zwracany, odnawiany i ponownie certyfikowany. Wszystko to w ramach usług cyrkularnych, których celem jest wspieranie gospodarki o obiegu zamkniętym. Placówka pomaga zmniejszać ilość elektroodpadów i umożliwia przedsiębiorcom zakup sprzętu z "drugiej ręki" w atrakcyjnej cenie.

/ fot. materiały partnera
05.

Sprzęt produkowany w Europie dla Europejczyków

Fabryka w Ullo jest elementem strategii Lenovo "Made in Europe for Europe". Firma planuje przenosić coraz więcej produkcji do UE tak, by już za kilka lat nowy sprzęt produkowany dla europejskich klientów powstawał w krajach Wspólnoty.

Zakład na Węgrzech jest częścią globalnego programu produkcji i łańcucha dostaw Lenovo. Obsługuje on klientów na 180 rynkach z ponad 30 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych m.in. w Argentynie, Brazylii, Chinach, Niemczech, Indiach, Japonii, Meksyku i USA. Dzięki temu firma jest w stanie realizować dostawy do ponad 1 mld klientów (10 mln zamówień rocznie).

Lenovo zajmuje 10. pozycję w rankingu Gartner Global Supply Chain Top 25 for 2024, który wskazuje niezawodne łańcuchy dostaw i podkreśla najlepsze praktyki na tym polu.

/ fot. materiały partnera

Serwis powstał na zlecenie Lenovo Technology B.V. Sp. z o.o.

uwaga

Niektóre elementy serwisu mogą niepoprawnie wyświetlać się w Twojej wersji przeglądarki. Aby w pełni cieszyć się z użytkowania serwisu zaktualizuj przeglądarkę lub zmień ją na jedną z następujących: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Edge, Safari

zamknij
Wyłącz Adblocka, aby w pełni cieszyć się zawartością tej strony.